PتLاAبNنT/ Nature/طبيعة


تركز ذكرياتي أحيانا على صورة أو كلمة أو حتى حركة مابرحت تضر بتقديري لذاتي. قد أرغب في محوها إلى الأبد من ذاكرتي. بدون جدوى. لكن هناك ذكريات أهتم بها كثيرا.
هذه واحدة من أعزها. عندما كنت طفلا صغيرا والآن كشخص بالغ ، رأيت أفرادا من عائلتي يقطفون نباتا خلال موسم الصيف ويستخدمونه للأغراض الطبية. يعود هذا الاستخدام إلى زمن بعيد في ممارسات أهل البلد لعلاج بعض الأمراض. في الفناء الكبير لمنزلنا ، ينمو هذا النبات في نفس المكان القريب جدا من الحائط. تقف في وجه أشعة الشمس التي تتدفق بلا رحمة. هذا ما أقوله لنفسي عندما أرى تلك العشبة. لكنها تقاوم لأن طبيعتها تحفزها. هذا النبات الذي يذكر بالنعناع لا يختلط بالنباتات الأخرى.ينبعث منها رائحة الربيع المهدئة. ربما مثلنا ، تنتظر حلول الظلام وندى الصباح لتنعش نفسها. دائما ما يختفي ويظهر في نفس المكان. إنه نبات حشيشة الكلب المعروف بالفعل في مصر القديمة.
لن أشعر بالارتياح حتى أرى نبات طفولتي عندما أعود إلى هناك وأمشي في الفناء الكبير.
لم أستطع رفع عيني عن هذا النبات. سيستمر إعجابي بعالم النباتات.
يعرف الجميع أسباب احتياجنا للنباتات على الأرض. لماذا يهتم البعض بالتخطيط لزراعتها في الفضاء؟
سوف تشعر بالوحدة. أليس كذلك؟


Sometimes my memories focus on an image, a word or even an action that continue to hurt my self-esteem. I may want to erase them forever from my memory. But to no avail. However, there are others that I care about so much. This is one of my dearest recollections.
As a young child and as an adult, I used to see my family members picking a plant during the summer season and using it for medicinal purposes. This use goes back a long way in the practices of country people to treat certain diseases. In the large courtyard of our house, this plant grows in the same place very close to a wall. It stands up to the sun rays which dart it pitilessly. That’s what I tell myself when I see it. But it resists because it is its nature. It exhales a soothing spring scent. This plant which is reminiscent of mint does not mix with other plants. Perhaps like us, it waits for nightfall and morning dew to refresh itself. It always disappears and reappears in the same place. This plant, already known in ancient Egypt, is horehound.
I could not take my eyes off it. I will never stop wondering at the world of plants.
Everybody knows the reasons why we need plants on Earth. Why bother with planing to grow them in space? It ‘ll get lonely. Won’t it?

Auteur : Salahdnl

Passionné pour le partage.

Votre commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l’aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion /  Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l’aide de votre compte Twitter. Déconnexion /  Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l’aide de votre compte Facebook. Déconnexion /  Changer )

Connexion à %s

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.

%d blogueurs aiment cette page :